Bezoek pater Pio

25 april 2018 - San Giovanni Rotondo, Italië

Vandaag de bekende plaatsen rondom pater Pio bezocht. Gestart met de nieuwe Pater Pio kerk. Dennis en ik hadden er niet veel mee. Zo ook niet met de nieuwe Tombe met het lichaam van Pio. De ziel was er qua gevoel niet. Dit in tegenstelling tot de oude kerk, de oude tombe en zijn kamer. Het dichtsbij was hij bij de Kruisweg en in het ziekenhuis. In het ziekenhuis heb ik een privé rondleiding gehad. Geweldig hoe daar regulier en paramedisch samenwerkt, er ruimte is voor spiritualiteit en ook diegene zonder geld geholpen worden. Vooral de kleine ziekenhuiskapel en de schilderijen van Pio maakte veel indruk ( mocht hier foto van maken). De schilder heeft na het overlijden van Pio in dromen de opdracht van Pio gehad om 25 schilderijen te maken, welke hij heeft geschonken aan het Ziekenhuis. De ogen blijven je aankijken waar je ook staat. Ofwel het geeft het gevoel dat hij nog steeds iedereen volgt.
Hoe mooi zou het zijn ook in Nederland een soortgelijk Ziekenhuis te mogen bouwen en daarmee vele mensen te mogen helpen.
Vanavond bezoek ik ter afsluiting van het bezoek aan Pio nog de mis in de oude Kerk.