Mountain View en Paso Robles

3 augustus 2018 - Paso Robles, Verenigde Staten

Na ‘s Morgens eerst naar de baai met zwart zand te zijn gegaan in een natuurgebied vlak bij het hostel met prachtige natuur zijn we Sausolito in gegaan en geluncht te hebben bij het beste Hamburger café in de buurt van San Francisco zijn we ‘s middags naar Cindy gereden welke in Mountain View woont vlakbij San José. Gewapend met een bos bloemen kwamen we aan bij een chique appartementen complex. Cindy en haar gezin wonen echt prachtig Het appartement is weliswaar niet groot en heeft maar 2 kamers echter er is een prachtige binnen tuin met Bbq’s, een zwembad, hottub, gym, studeer, chill en werkruimtes voor gezamenlijk gebruik. We begrepen wel waarom ze daar zijn blijven wonen voor een jaar. Zoals het er nu uitliet komen ze in december weer terug naar Nederland. We hebben een heerlijke BBQ gehad, met dank aan Cindy. Geweldig te horen en zien hoe het hun vergaat. Prachtige ervaring zeker voor hun kinderen. Deze willen liefst langer blijven. Dat is niet gek in zo’n omgeving waar het vanaf januari niet meer geregend heeft en de temperatuur altijd boven de 20 graden is. Ook school bevalt prima. In tegenstelling tot Nederland mag iedereen zijn zoals hij is en pesten kennen ze niet. Ook is men veel beleefder en in om dingen te ondernemen en niet alles maar saai te vinden. Helaas moesten we echt om 20 uur weg zijn om nog op tijd in Paso Robles aan te komen. Reistijd iets minder dan 3 uur en moesten er uiterlijk 23 uur zijn. We hadden nog veel langer kunnen bij kletsen maar dat komt vast nog wel. Ook de kids hadden elkaar genoeg te vertellen.

In Paso Robles kwamen we aan op een alcapa ranch. Erg groot met uiteraard veel alcapas, een paard, schapen, een huiskat en reusachtige witte honden. De honden en kat zijn erg aanhankelijk. De honden zijn er met name om ‘s nacht de ranch te bewaken tegen coyotes en poema’s welke hier voorkomen. Als we die tegenkomen moeten we ze in de ogen kijken en geluid maken in de hoop dat ze weg gaan. We hebben ze helaas niet gezien. Wel liepen ervherten voor de auto door.

Wat ook prachtig was dat er duizenden sterren te zien waren. Ook Venus, Mars, Jupiter en de Melkweg konden we met het blote oog zien. In de verte zie je de vuurtoren van de kust, zover kun je wegkijken. We zitten er namelijk bijna een uur rijden vanaf.

De dag erna hadden we een rustige dag. Het voornemen is zo ie zo de laatste week van de vakantie rustig aan te doen, zodat we niet gejaagd terugkeren naar Nederland. Na een lekker ontbijt hebben we een rustige ochtend op de ranch. Lekker rondgewandeld en in het alcapawinkeltje gekeken, waar de nodige gebreide zaken lagen. De eigenaresse spint zelf de wol en maakt er van alles van. Helaas boven ons budget.

Op verzoek van de eigenaresse hebben we een gedenksteen geschilderd als dank voor ons verblijf en om een teken achter te laten. Natuurlijk mochten de Nederlandse kleuren, de klompen, tulpen en molen niet ontbreken. We hadden van de ranch allerlei ingrediënten gekregen om een omelet mee te bakken, vandaar dat we lekker op de ranch hebben geluncht. We hadden ook alcapa melk gekregen, de nasmaak was zurig. Dat was even wennen.

Het uitzicht overdag is op de ranch overweldigend echt heel erg mooi. Een plaats om te willen wonen echter wel heet weer, boven de 40 graden C. Vandaar dat we besluiten te gaan zwemmen. We wilden naar het strand, echter het zeewater hier is maar 15 graden. Dat ging te ver. We zijn dan ook uitgekomen bij een soort zwembad in Paso Robles. En wel Franklin Hotspring. Het was even wennen. Het was een bron van medicinaal water met hoge hoeveelheid mineralen. Het water was 37 graden. Heerlijk het rook wel naar rotte eieren vanwege de hoge concentratie zwavel. Dennis en Amber hebben nog een moddermasker genomen van de klei uit het bad. We hadden de koelbox meegenomen met salades, toetjes en nog wat zoete versnaperingen en hebben daar heerlijk gepicknickt.

Tegen de tijd dat de zon onder ging zijn we weer terug gegaan naar de ranch. Daarvoor hebben we de nodige modder opgeschept omdat Jop zijn tunnel (oorring) kwijt was geraakt. Helaas niet gevonden. De avond doen we het kalm aan, aangezien we de dag erop doorrijden naar onze laatste Airb&b in Los Angeles.

1. Nelly:
    5 augustus 2018
    Hallo allemaal,wat een mooie reis en wat hebben jullij veel gezien.Veel succes voor het laatste weekje.Gr.Will en Nelly