Las Vegas

28 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

We hadden besloten vroeg te vertrekken uit Cedar City in Utah, om via een klein stukje  Arizona naar de volgende staat te gaan nl. Nevada. Daar is het ook nog een uur vroeger, ofwel negen uur tijdverschil met Nederland. Ook later in California geldt dezelfde tijdzone, dus we hebben geen nieuwe tijdzone meer voor de boeg.

Het landschap wordt steeds droger en droger en terwijl we in Las Vegas, de stad van de zonde aankomen is het al ruim boven de 40 graden C. Het wordt deze dag uiteindelijk maximaal 46,1 graden C. Het begint te wennen, zeker omdat het droge warmte is.

We komen al voor de middag aan in Vegas terwijl we pas om 15 uur kunnen inchecken bij het Mari Grass motel. Om verkoeling te zoeken gaan we naar een ouletmall. Alle winkels hebben airco en buiten loop je overal onder vernevelaars door. Deze zie je in Las Vegas overal ook hangen op de hoofdstraat, de Strip. Geen overbodige luxe, net zoals veel water drinken.

Om 15 uur gaan we snel naar het hotel. Daar staan de nodige fruitautomaten. Iedereen onder 21 mag er naar kijken van afstand maar niet van dichtbij. Gezien de warmte zijn we eerst naar het zwembad gegaan en pas later de stad zelf in. Dennis had besloten niet mee te gaan en vroeg te gaan slapen. Jammer maar een keuze.

Las Vegas is een stad van veel lampjes, kroegjes, winkels, casino’s, stripclubs maar vooral van grote shows. Een hoop pracht en praal, wat zoveel was dat we niet alles hebben kunnen bekijken. Elk groot hotel heeft wel een publiekstrekker. De avond dat wij er waren traden bijvoorbeeld de Backstreet boys, DJ Tiësto en Bruno Mars op. Gezien de kosten hebben we dat overgeslagen. We hebben gegeten en een terrasje gepakt bij de Irish pub Rock en Riley’s (Dennis had een pizza laten bezorgen).

We zijn gaan kijken bij de Eifeltoren, het Vrijheidsbeeld, MGM (de leeuw bij de MGM films zoals Tom en Jerry), waterfonteinen van Bellagio, het Flamingo Hotel waar we de echte Flamingo’s hebben bekeken en het Casino. Ook bij het Planet Hollywood hotel hebben we het Casino bekeken. Bij allebei waren de nodige gokautomaten , maar ook de echte speeltafels met croupier. Opvallend waren ook de schaarsgeklede dames die op tafels stonden te dansen.

Verder hebben we een Coca Cola winkel bezocht en vooral mensen en auto’s bekeken. Dames in Braziliaanse Carnavals kleding, bekend vanuit de vroegere dansshows van Vegas. Badman, Spider-Man, Transformer, Stromtrooper, Chewbakka, schaars geklede cowboys, Elvis, Lamborghini, Porsch, Mazaratti, Mustang en natuurlijk heel veel limousines.