Antelope Canyon, Page en Cedar City

26 juli 2018 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Alvorens vanuit Kanab naar Cedar City te rijden maken we eerst een omweg via Page. Het nadeel daarvan is dat Page net in Arizona ligt en deze wel werken met zomertijd waardoor het daar een uur vroeger is. In Page gaan we eerst onze reservering bevestigen van de Antelope Canyon en daarna eerst door naar Horseshoe Bend. Een lus in de Colorado rivier in de vorm van een hoefijzer. Vanuit het uitzichtpunt kijk je tientallen meters omlaag, waarbij een flinke boot en een huisje een heel klein puntje lijken. Daarna gaan we door naar Antelope Canyon in het Navajo reservaat, waarvoor we al in januari gereserveerd. Dat is maar goed ook want alles zit volgeboekt. Het is een soort grot met prachtige lichtinval waardoor je prachtige kleuren krijgt. De grotten zijn honderdduizenden jaren oud. Je bezoekt ze met een Navajo gids in een groep van in ons geval 10 personen. Echt prachtig om te zien, wel erg druk bezocht door toeristen. Je daalt af via trappertjes, je moet geen hoogte vrees hebben. Bij de uitgang zijn afdrukken van dinosaurussen te zien die veel in dit gebied voorkwamen.

Net buiten Page op weg naar Cedar City bezoeken we de Glen Canyondam. Wederom  een prachtig uitzichtpunt op de de Colorado rivier met dank aan een boogstuwdam.

De route naar Cedar City loopt via Dixie National Forest. Dat is geen straf een mooi groen landschap met veel bomen, bergen en haarspeldbochten. Hoog in de bergen is het een stuk koeler. Als we in Cedar City aankomen blijken we ook af te kunnen koelen in het Zwembad van het motel van de buren. Daar zijn we erg blij aangezien het nog steeds tegen de 40 graden is. Niet erg aangezien het niet benauwd is en we zijn inmiddels gewend aan de warmte. Wel fijn aangezien we gebruik kunnen maken van de wasmachine en wat was hebben gedraaid.

Cedar City is een leuk stadje tussen Las Vegas en salt Lake City met leuke winkeltjes en restaurantjes. Ook is het bekendste Festival City USA. Daar krijgen wij weinig van mee. Wel is de sfeer heerlijk relaxed.