Grand Canyon en Kanab

25 juli 2018 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Na een reis door veelal woestijn gebied komen we in een bosrijk gebied, Kaibab National forrest een onderdeel van de Grand Canyon. Na bij Marble Canyon de Colorado River te hebben overgestoken, wat de echte uitgesleten Canyon, ravijn goed liet zien, zijn we doorgereden naar de North Rim van de Grand Canyon. Daarbij zijn we door grasvlaktes met Bisons gereden. Ze hadden veel kalfjes echt heel lief. Bij de North Rim zijn we naar het Visitor Center gegaan met een prachtige logde. Alles in houten blokhut stijl. Van daaruit hadden we prachtig uitzicht op de noord kant van de Grand Canyon. Imposant. Het leek alsof je naar een schilderij keek. Ook was het maar een kort stukje lopen naar 2 uitkijk punten. Helaas was er geen tijd om een trail (wandelroute) te lopen aangezien we tijdig in Kanab wilde zijn om nog even te zwemmen bij het hotel. Daarnaast ligt Kanab net in de staat Utah waar geen zomertijd is waardoor het daar een uur vroeger is. 8 uur tijdsverschil. Erg onhandig omdat we de volgende dag terug rijden naar Page wat weer in Arizona ligt waar het een uur vroeger is.

Bij Quail Parke logde aangekomen, worden we vriendelijk onthaald hebben we heerlijk gezwommen in het zwembad waar verder niemand was. Daarna lekker geen eten. Helaas voor de kinderen bij vegetarisch restaurant Peekaboo Canyon Wood fired kitchen met een houtgestookte keuken. Geen vlees dus.

1. Toon Vorstenbosch:
    26 juli 2018
    Geweldig !
    Wij zijn ook in de Grand Canyons geweest in 1997 veel uitkijk punten gehad. Dat was super. Groetjes Toon en Joke.