Holbrook

24 juli 2018 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Op 23 en 24 juli waren we in Holbrook. De tocht van Cuba in de staat New Mexico naar Holbrook in de staat Arizona duurde behoorlijk lang, ondanks het feit dat het niet zoveel miles waren, maar was prachtig. In Arizona is het een uur vroeger, dus 9 uur tijdsverschil. We reden vanuit Cuba via een soort provinciale weg naar Holbrook. Het plan was daar vroeg aan te komen wat jammerlijk mislukte. Geen ramp omdat we hebben genoten van de prachtige omgeving onderweg. We gingen dwars door het gebied waar de Navajo indianen wonen. Zeer uitgestrekt, dor gebied met prachtige bergen. Onderweg wilde paarden en koeien tegen gekomen. Paarden stonden ook ineens langs de kant van de weg toen we een heuvel overkwamen, is dan even schrikken. Nog even was het spannend of we op tijd een benzine pomp tegen zouden komen. Het nadeel van rijden in de midle of knowhere is dat er ook geen benzinepompen zijn. Gelukkig vonden we er ruim op tijd 1, bij een miniplaatsje.

Omdat iedereen behoorlijk moe was van het reizen hebben we de eerste dag een rustige namiddag en avond gehad waarbij we heerlijk hebben gebarbecued. De kids hebben nog een paar potjes gepoold.

De tweede dag waren we al vroeg op, zoals eigenlijk iedere dag om op tijd op pad te gaan, zodat we vroeg kunnen gaan wandelen voor het ‘s middags weer boven de 40 graden C is. Eerst stoppen we bij het Wigwam hotel, hier staan auto’s opgesteld die de inspiratie zijn geweest voor de film Cars, 1 van Dennis zijn favoriete films. Helemaal top dus. Daarna zijn we doorgereden naar Petrified Forest. Het eerste nationale park dat we gaan bezoeken. Een woestijn gebied vol met archeologische vondsten en vooral versteende bomen (Petrified Forest). In het gebied zijn veel botten van dinousaurussen gevonden. We zijn gestart met een informatiefilmpje, zodat we meer te weten zijn gekomen over het gebied. Daarna hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 2 uur. Ook naar Agatha house. Een huis gemaakt van blokken versteend hout. Het huis is ongeveer 200 jaar oud. Wonderbaarlijk hoe het hout is veranderd in allerlei kleuren steen, doordat ze zijn bedolven onder modder en in plaats van te rotten mineralen hebben opgenomen. De vorm van het hout is wel hetzelfde gebleven. Prachtig. Ook hebben we in het park nog Agatha bridge bezocht, een brug van origine van een versteend boom echter wel ondersteund door beton achtingen klei. Ook Painted Dessert en de Petrified Inn hebben we bezocht. De dessert had prachtige kleuren en de Inn komt nog uit de tijd van de oude route 66, die dwars door het park liep.

Gezien het wisselende weer en de waarschuwing voor onweersbuien zijn we niet meer gaan zwemmen maar hebben bij het huisje spelletjes gedaan en wederom heerlijk gebarbecued. Het was een leuk huis aan de rand van de woestijn met mooie vogeltjes, waaronder kolibries. Wat zijn die klein maar snel. De eigenaar lijkt jaarlijks mee te doen aan de pony express tocht van 200 mile. Iets wat al in de 19e eeuw gereden werd. Men bezorgde per paard de brieven tussen Arizona en Californië. Toentertijd door jongens onder de 18 welke liefst wees waren en het niet erg vonden te sterven.

1. Spot:
    26 juli 2018
    Vandaag en morgen wordt t hier ook 38 graden, dus we komen in de buurt van de 40 bij jullie,.. pffff