Cuba

22 juli 2018 - Cuba, New Mexico, Verenigde Staten

Vanuit Clovis zijn we naar Albuquerque gereden de hoofdstad van New Mexico. Midden door een woestijn landschap, waar je mijlen ver weg kon kijken.

In Fort Sumner zijn we van de weg af gegaan om naar het graf van Billy the Kid te gaan. Hij was een crimineel, een van de meest legendarische revolverhelden uit het Amerikaanse wilde westen.

In Albuquerque zijn we eerst naar de historische route 66 gegaan. Eerst naar het oude Kimo theater. Daarna zijn we gaan eten bij Brixet. Een moderne industriële bar annex eetcafé in een oud pand aan de historische route. De menukaart stond op een tablet erg luxe. Heerlijk gegeten. Verder zijn we in Albuquerque naar gebouwen gegaan die het decor waren van de serie Breaking Bad. Harold zijn favoriete serie, hij was dan ook in zijn nopjes.

Daarna zijn we richting Cuba in New Mexico gereden. Een dorpje in niemandsland midden in de woestijn, het wilde westen. De bergen werden steeds hoger wel uitgestrekt en geen haarspeldbochten. De weg was dan ook goed begaanbaar, wel waren er geen winkels en benzinepomp in de buurt. Gelukkig wisten we dat en hebben we tijdig boodschappen gedaan, tanken is nog niet nodig. Er was weinig te koop in de winkel en al helemaal geen verse producten ( waarschijnlijk veel te warm, was rond de 43 graden C) dus hebben we een soort kipknakworsten meegenomen voor op de BBQ, hotdogbroodjes, twee blikken gemengde groente en houdbare chocolade brownie met caramel toetjes.

Het huis was met het navigatiesysteem zowel van de auto zelf als via Google Maps niet te vinden, maar met de extra omschrijving van de verhuurder is het toch gelukt om het te vinden. Het was echt midden in de woestijn vlak bij het gehuchtje St. Louis. Een prachtig huis wat pas 5 jaar oud was met een prachtig buiten terras. Terwijl de meeste binnen bij de airco even zijn gaan relaxen is Harold een stukje gaan lopen om te kijken waar het land dat bij het huisje hoorde eindigde. Dit bleek bij een kloof te zijn welke 40/50 meter diep was. Hij was geen slangen tegengekomen. Wel goed uitkijken in dit gebied voor ratelslangen.

Na heerlijk gegeten te hebben, konden we sterren kijken. Ideaal als er geen licht in de verre omgeving is. Omdat we de dag erna een kortere route hebben en het in Arizona een uur vroeger is besluiten we de volgende dag uit te slapen tot 8.30 uur. Wat een luxe.