Clovis

21 juli 2018 - Cuba, New Mexico, Verenigde Staten

Na weer een lange rit door met name Texas, zijn we in de staat New Mexico aangekomen. Dit betekent de volgende tijdzone. Het is voor ons nu 8 uur eerder dan in Nederland.

Onderweg hebben we ons verbaasd over de ranges met enorm veel koeien die buiten stonden met 40 graden Celsius. Ook kwamen langs uitgestrekte vlaktes vol met ja knikkers om olie op te pompen. Het landschap werd steeds rotsachtiger. Ook enorme goederen treinen met wel 100 wagonnen. Zie ook het filmpje.

Ook kwamen we mooie irrigatie systemen tegen. Omdat het hier erg warm is werken sproeisystemen zoals wij ze kennen niet. Er zou teveel water verdampen. Ze hebben hier een soort rijdbare installatie ruim 2 meter boven de grond met slangen waaraan vlak boven de grond een soort sprinklers zitten die water vernevelen. Heel slim, misschien thuis ook maar eens zoiets proberen te knutselen.

We zijn terecht gekomen in het motel Travellodge in Clovis. Echt zoals we de motels kennen vanuit de films. Omdat het ruim 40 graden was hebben we een plaatselijk openbaar zwembad met park opgezocht voor wat verkoeling, na eerst nog geprobeerd te hebben naar een zwembad op een airforce base te gaan. Helaas had Carola haar militaire pas niet bij, dus werden we niet toegelaten. Wel konden we snel een blik werpen op verschillende militaire vliegtuigen die opgesteld stonden. Dat nemen ze ons niet meer af. De militairen vonden het rijbewijs van Harold awesome, hadden nog nooit een Nederlands rijbewijs gezien.

We hebben geen keuken dus dan maar uit eten bij K-Bob’s Steakhouse. Heerlijk gegeten en het toetje was goddelijk.

In voorbereiding op ons bezoek aan Albuquerque hebben we de eerste aflevering van Breaking Bad gekeken welke zich daar afspeeld. Ook route 66 loopt er doorheen. We hebben er zin in.

1. Toon Vorstenbosch:
    22 juli 2018
    Hoi.
    Wat mooi om elke keer het nieuwe verslag te lezen, geweldig!
    Groetjes van ons Toon en Joke.