Brady

20 juli 2018 - Brady, Verenigde Staten

Na een lange rit door Texas (2e grootste staat van de USA) zijn we aangekomen in Brady, het hart van Texas. Onderweg haalde we de 109 graden F (43 graden C). In Brady was het gelukkig maar 42 graden C. ‘s Morgens hebben we eerst een heerlijk ontbijt gehad met omelet en hamburgers die volledig zelf gemaakt waren tot het bakken van de broodjes toe. Voor de avond kregen we een homecooked diner mee van rijst, veel kruiden en geiten- en kippenvlees. Echt heerlijk. We hebben deze opgewarmd in het hotel. Wat een lieve en gastvrije van origine Pakistaanse familie.

Onderweg hebben we veel uitgestrekte dorre landschappen gezien. De bekende grote ranges. Alleen waar gesproeid wordt, is er groen gras te zien. Ook weinig verkeer op deze wegen. Wel heuvelachtig en langs de weg dode dieren zoal herten en wasberen. Gezien het feit dat het een gewone weg is (ieder 1 baan) en je hier 75 mijl per uur mag rijden (ongeveer 130 km per uur), is dat niet zo gek. Zeker omdat je richting de top van een heuvel niet kan zien wat daarna komt. De wegen zijn echter recht, dus dat is geen probleem.

We zaten in Brady in het Trucountry hotel van Heather Myles, een sing en songwriter die ook regelmatig in Nederland heeft opgetreden o.a. in een uitverkocht Paradiso in Amsterdam. Het hotel is men aan het renoveren. We hadden daar geen last van. Omdat het buiten nog te heet was, zijn we naar de plaatselijke Cinema geweest naar de film Incredebles 2. Erg grappig. Toen we om 21.45 uur weer terug waren in het hotel zijn we naar het dakterras gegaan. Was nog steeds bloedheet dus Mountainduw. wijn en bier gingen er goed in. Gitaars werden erbij gehaald en Heather en James verrasten ons samen met 2 andere gasten met een privé optreden. Echt geweldig. Ook haar leven als artiest en tv-programma maker werd besproken. Jammer genoeg komen we niet in Palmsprings anders hadden we daar haar vakantiehuisje mogen gebruiken. We zijn van harte uitgenodigd terug te komen voor de komende tv opnamen voor haar programma in oktober 2018. Helaas gaan we dat niet halen. Enfin weer een geweldige ervaring in het slaperige stadje Brady.

1. Truus de Bont:
    26 juli 2018
    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Ik heb even gegoogeld naar de zangeres.
    Leuke gezellige country muziek
    Nog veel plezier. Groetjes