Houston, League City en Galveston

20 juli 2018 - League City, Verenigde Staten

We zijn 2 dagen in League City geweest vlakbij Houston. De Airb&b zit in een prachtige wijk. De mensen komen van oorsprong uit Pakistan en willen alles doen om het ons naar de zin te maken. Op onze vertrek dag gaan ze een ontbijt voor ons klaarmaken. Daarover volgende keer meer. Na een rit van ongeveer 6 uur zijn we in League City aangekomen. Na ons te hebben geïnstalleerd gaan we naar Galveston een kustplaats op een half uur rijden aan de golf van Mexico. Helaas hadden we geen badkleding bij. Het zeewater was heerlijk warm. Ook zagen we vele soorten vogels, waaronder Pelikanen.

Omdat we geen keuken hebben gaan we 2 dagen uit eten. Wat een straf ;-). De eerste avond zijn we naar Mario’s Seawall Italian Restaurant gegaan waar we heerlijk hebben gegeten. De lasagne en pizza die we niet opkonden kregen we mee. Typisch Amerikaans zo’n doggiebag. De volgende ochtend zijn we er al vroeg uit, omdat we eerst gaan ontbijten in een Donutshop en daarna naar Johnson Spacecenter in Houston gaan. De donuts waren heerlijk vers. Echt een verschil met Nederland. Wel vet omdat het van een soort oliebollen deeg wordt gemaakt. Het Spacecentrum was het geld meer dan waard. Vooral voor Harold een kers op de taart omdat hij zijn hele leven gek is op ruimtevaart. Het zou leuk zijn als hij nog eens voor ESA of NASA mag gaan programmeren. Zijn kennis was wonderbaarlijk, hij wist er eigenlijk meer van dan de gidsen. Voor de rest van ons erg fijn. Het hoogte punt was toch wel het bezoek aan een spaceshuttle die bovenop een speciale Boeing 747 was vastgemaakt voor het vervoer. De hele dag hebben we ons prima kunnen vermaken in dit museum waar ook de nodige doe activiteiten waren. Knap staaltje technologie. Op naar Mars als het aan NASA ligt.

Gelukkig hadden we de badkleding bij zodat we nog even naar het strand konden in Galveston en konden gaan zwemmen in de zee. Heerlijk uitgewaaid en nog vol zand zijn we gaan eten bij Chilaca Mexican Grill. Lekker hoor.

1. Nelly:
    20 juli 2018
    Weer mooie dagen gehad,geniet met zijn allen!!Willy en Nelly
  2. Chantal:
    20 juli 2018
    Klinkt weer geweldig. Wat een ervaring voor jullie. Veel plezier nog!