The Amish and Washington DC

13 juli 2018 - Lorton, Verenigde Staten

Na al vroeg vertrokken te zijn uit New York zijn we richting Lancaster vertrokken via de Verrazano-Narrows Bridge. Een dubbeldekse hangbrug over the Narrows, die Staten Island en Brooklyn met elkaar verbind.

We hebben bij Dienner's Country restaurant geluncht. Een Amish

restaurant waar alleen Biologisch eten wordt geserveerd. Erom heen waren de nodige Amish artikelen te koop. The Amish leiden een sober leven, met weinig moderne middelen. Het land wordt nog bewerkt als 100 jaar geleden. Groten deels nog met paard en wagen. Verder op het land was een boer met paarden het land om aan het ploegen. Ze zijn zeer gelovig. De Amish zijn ontstaan vanuit protestanten waaronder Zwitsers en Nederlanders. Wordt dan ook veel verwezen naar Dutch.

Daarna zijn we naar Washington DC gegaan. Vanwege de nodige verkeersdrukte waren we laat in Washington DC. Dat mocht de pret niet drukken en hebben we nog veel kunnen zien zoals:

• Het Capitool
  • National Archive Building
  • China Town
  • White House
  • Lincoln Memorial

Na Washington DC zijn we doorgereden naar onze Airb&b in Lorton. Een heel leuk 3 kamer appartement in een typisch Amerikaanse wijk.

Het was een drukke dag waarbij we maar liefst in 5 staten zijn geweest nl. New York, New Jersey, Pennsylvania, Maryland en Virginia. Daarnaast is Washington DC nog een federaal District.